Google Core Update December 2020

Wat houdt deze update in en wat is effect hiervan?

Google Core Update December 2020

Google heeft in de maand december een grote update uitgevoerd: the December 2020 Core Update. Deze update heeft veel invloed op de organische posities in Google van een groot aantal websites waardoor de posities van websites of bepaalde zoekwoorden soms enorm gedaald of gestegen, zonder dat er aanpassingen aan een website zijn gedaan. Wij willen je graag informeren over het effect van deze update en welke oplossingen wij kunnen bieden.

Allereerst: wat houdt deze update in?

Google brengt een aantal keer per jaar een algoritme update uit die aanzienlijke verschuivingen binnen de zoekresultaten veroorzaken.
Wat Google precies heeft aangepast aan het algoritme is speculeren, maar wat duidelijk is dat Google 3 pijlers erg belangrijk vindt: Expertise, Autoriteit en Betrouwbaarheid, ook bekend als Google E-A-T. Deze drie pijlers behaal je door kwalitatieve content en daarnaast moet Google jouw website ook zien als een autoriteit op dat vakgebied.

Wat is hier het effect van?

Als jouw posities zijn gestegen of redelijk gelijk zijn gebleven betekent het dat;
De content van de website goed aansluit op wat Google wil zien én dat de website genoeg autoriteit heeft en betrouwbaar is in de ogen van Google. Als de posities enorm zijn gedaald, heeft de website net op een kantelpunt gestaan. Google kan dan van mening zijn dat de inhoud van de pagina niet aansluit op de zoekintentie daarnaast kan het ook zijn dat Google een website niet als een autoriteit ziet.

Mijn posities zijn enorm gedaald. En nu?

Een daling van posities kan verschillende redenen hebben. Het kan natuurlijk zijn dat de content simpelweg niet up to date is, maar ook een verouderde website, een lage autoriteit of een website die niet geoptimaliseerd is voor mobiele weergave kan de oorzaak zijn van een enorme daling. Bij getroffen websites is het allereerst belangrijk om de content goed door te nemen, dit kan aan de hand van deze checklist. Ook kun je kijken bij concurrerende webpagina’s die wél goed scoren op een bepaald zoekwoord, om zo te achterhalen welke content een pagina moet bevatten om goed te scoren.

Als de content in orde is, ligt het probleem waarschijnlijk op technisch gebied. In dat geval moet je optimaliseren door:

• Het werken aan linkpopulariteit
• Het optimaliseren van de website voor mobiele weergave
• Het verhogen van de paginasnelheid
• Het bouwen van een nieuwe, zoekmachine geoptimaliseerde website

 

Help...ik weet niet waar ik moet beginnen!

Als jouw posities zijn gedaald en je hebt geen idee of het aan de content, een te langzame website, een te lage autoriteit of een technisch aspect ligt. Vraag dan een vrijblijvende SEO scan aan zodat wij jouw site kunnen controleren op al deze punten.

Wij lossen problemen op

Waar kunnen we jou nog meer mee helpen?

Social Media | Your Salespoint Online Marketing Alkmaar Schagen Heerhugowaard

Social Media​​

Meer klanten bereiken op Facebook, Instagram of LinkedIn? Interactie creëren of je producten en/of diensten aanbieden? Wij helpen je hierbij van creatie tot uitvoer.

Zoekmachine Optimalisatie SEO | Your Salespoint Online Marketing Alkmaar Schagen Heerhugowaard

SEO

Op de eerste pagina van Google komen? Hoger komen in het organische, oftewel de 'gratis' zoekresultaten van Google en zo meer bezoekers en klanten naar je website halen?

Online Adverteren | Your Salespoint Online Marketing Alkmaar Schagen Heerhugowaard

Online Adverteren

Online adverteren is een van de snelste, meest flexibele en kostenefficiënte manieren om je potentiële klanten online te bereiken. Denk hierbij aan Google of Facebook.

We love Online marketing

Waarom Your Salespoint Online Marketing?

Het is ons missie om ondernemers te helpen

Wil jij weten waat jou online kansen liggen?

Neem vrijblijvend contact op

Over ons | Your Salespoint Online Marketing Alkmaar Heerhugowaard Schagen